Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /wp-content/themes/Divi/includes/builder/functions.php on line 4783
Zrównoważona moda 2020. Wpływ pandemii na zmiany potrzeb konsumentów - gots.pl |

Zrównoważona moda 2020. Wpływ pandemii na zmiany potrzeb konsumentów.

 

Rosnąca świadomość nt. wpływu działalności przemysłu odzieżowego na środowisko naturalne i niebezpieczeństw związanych z kryzysem klimatycznym, a jednocześnie zwracanie uwagi na aspekty społeczne w kontekście zrównoważonej produkcji i dystrybucji ubrań – przyczyniły się do odczuwalnego dla marek zwrotu klientów w kierunku mody etycznej.

Zrównoważona moda! Liczy się jakość!

 

Zrównoważony styl życia obejmuje wszystkie jego sfery, w tym podejście do zakupów i użytkowania odzieży. Wg. najnowszego raportu „Świadomy konsument” stworzonego przez Accenture, Fashionbiznes.pl i Fundację Kupuj Odpowiedzialnie – pandemia Covid-19 przyczyniła się do zmian potrzeb klientów. Wpływ na to miała destabilizacja ekonomiczna, nowy system spędzania czasu i komunikacja marek, przez co zauważalnemu przewartościowaniu uległy przyzwyczajenia i preferencje zakupowe.

65% badanych, przynajmniej na równi z preferencyjną ceną produktu(!), ceni sobie autentyczność i uczciwość marek odzieżowych. Znacząco (z 26% do 44%) wzrósł też odsetek osób, które chcą zaopatrywać się w produkty ekologiczne. 44% respondentów czyta lub zawsze czyta skład produktu odzieżowego i aż 53% badanych zwraca uwagę na to, czy firma posiada certyfikaty na oferowane tekstylia.

Ludzie kupują mniej (niestabilna sytuacja gospodarcza, pogorszenie indywidualnej sytuacji ekonomicznej, zdanie sobie sprawy z tego, że mniej potrzebują), jednak w swoich wyborach, w coraz większym stopniu, kierują się ideą zrównoważonego rozwoju. Dziś od ilości bardziej liczy się jakość i trend ten nabiera rozmachu! Wydaje się, że pandemia przyspieszyła to, co nieuniknione!

Wg. raportu sporządzonego przez thredUP – dla 70% konsumentów kwestia klimatu ma teraz większe znaczenie niż kiedykolwiek dotąd. Zainteresowaniem cieszy się zrównoważona moda – dominuje chęć kupowania produktów wytwarzanych w sposób etyczny. Aż 73% ankietowanych wyraża chęć aktywnego wspierania brandów z modą zrównoważoną, w walce z efektami kryzysu wywołanego przez Covid-19. W 2018 r., a więc zaledwie 2 lata wcześniej, tylko 18% respondentów wyrażało chęć kupowania ubrań produkowanych i dystrybuowanych w sposób odpowiedzialny.

 

Czas na konkretne kroki!

 

Oznacza to, że tradycyjne modele zakupowe bezpowrotnie odchodzą do lamusa, a branża odzieżowa szybko musi się zmienić. Choć przed pandemią koronawirusa zakładano, że proces, w których społeczeństwa będą stawiać na zrównoważoną modę rozciągnie się w czasie – dziś widać, że nabiera on rewolucyjnego tempa i jest to jeden z najważniejszych trendów konsumenckich!

Ograniczanie używania środków chemicznych w produkcji tkanin, poszanowanie dla środowiska naturalnego, ograniczenie emisji gazów cieplarnianych do atmosfery, ograniczenie śladu węglowego, skrócenie łańcucha dostaw, recykling, produkcja w duchu społecznej odpowiedzialności, szacunek i godziwa zapłata dla ludzkiej pracy to aspekty, które dla współczesnego konsumenta mody są ważne.

Monitorowanie i redukcja negatywnego oddziaływania na środowisko i społeczeństwo, wdrożenie i przestrzeganie wiodących w świecie standardów certyfikacyjnych, jak np. Global Organic Textile Standard (GOTS) czy Global Recycled Standard (GRS) to wyzwania, którym już dziś warto stawić czoła, by sprostać potrzebom świadomych konsumentów doceniających proekologiczne postawy. Zrównoważony rozwój to element, który winien być zawarty w strategii każdej firmy chcącej wyróżnić się autentycznością i transparentnością i zagwarantować swoim klientom najwyższą jakość.

 

Źródła:

  1. Raport „Świadomy konsument” sporządzony przez Accenture, Fashionbiznes.pl i Fundację Kupuj Odpowiedzialnie;
  2. 2020 Resale Report stworzony przez thredUP.

Korzystając z tej strony, zgadza się na użycie plików cookies Więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close